Actueel



Stel uw vraag aan het Elkerliek via de BeterDichtbij app

5 april 2023

BeterDichtbij app Elkerliek ziekenhuis

Elkerliek ziekenhuis zet app BeterDichtbij in voor veilig en gemakkelijk contact tussen patiënt en zorgverlener

Het Elkerliek gaat het komende jaar de BeterDichtbij app in gebruik nemen als digitaal communicatiemiddel voor contact met patiënten. De app biedt patiënten de mogelijkheid om op elk gewenst moment op een veilige manier vragen te stellen aan hun zorgverlener en de polikliniek waar ze onder behandeling zijn. Onlangs is de polikliniek Diabetes als eerste gestart met de inzet van de BeterDichtbij app. In 2024 kunnen alle patiënten van het Elkerliek de BeterDichtbij app gebruiken en zo hun niet-spoedvragen stellen.

Met de BeterDichtbij app hebben patiënten direct contact met het ziekenhuis, gewoon via de app. Zij stellen hun vraag en de zorgverlener reageert op een later moment (altijd binnen drie werkdagen) op het bericht. De patiënt kan zijn vraag dus direct stellen en de zorgverlener kan het beantwoorden goed inpassen in zijn of haar eigen werk.

Zelf bepalen wanneer je appt

Veel patiënten met een medische vraag (voor of na hun afspraak) bellen nu vaak met de polikliniek. Soms voelen patiënten zich bezwaard om voor een kleine vraag te bellen en sparen zij hun vragen op voor de volgende afspraak. Intussen blijven die vragen toch leven. De BeterDichtbij app biedt hiervoor nu uitkomst. Patiënten hoeven niet te wachten tot ze de arts weer zien bij de volgende afspraak.

Berichten altijd en overal veilig nalezen

De BeterDichtbij app bewaart overzichtelijk alle vragen van de patiënt met de antwoorden erbij. De app werkt op een makkelijke manier, net zoals sms en WhatsApp, maar is veel beter beveiligd. De patiënt heeft de informatie dus altijd bij de hand en kan deze ook later teruglezen.

Helpdesk Digitale Zorg

Patiënten die hulp nodig hebben bij het (leren) gebruiken van de BeterDichtbij app kunnen contact opnemen met Helpdesk Digitale Zorg. Dat geldt ook bij vragen zoals: hoe activeer ik mijn DigiD, hoe log ik in op MijnElkerliek of hoe gebruik ik andere gezondheidsapps. De Helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur op telefoonnummer 085 - 1304 575, via e-mail of chat. Kijk op helpdeskdigitalezorg.nl/elkerliek voor meer informatie.

Meer nieuws