Heeft u een vraag? Met de BeterDichtbij-app kunt u uw vraag rechtstreeks aan uw behandelaar in het Elkerliek stellen. Deze gratis app is er voor vragen over bijvoorbeeld uw polikliniekbezoek, uw behandeling en recepten. U kunt op elk moment van de dag uw vraag stellen en u krijgt binnen één werkdag antwoord. Moeten we de vraag voorleggen aan een arts, dan krijgt u binnen drie werkdagen antwoord. U krijgt altijd betrouwbaar antwoord van een medewerker van het ziekenhuis. En uiteraard garanderen we uw privacy.
Wanneer u onder behandeling bent, ontvangt u van de betreffende polikliniek een uitnodiging om mee te doen met BeterDichtbij. Wilt u gebruikmaken van de BeterDichtbij app en heeft u nog geen uitnodiging? Bel dan 0492 - 59 59 98 en wij helpen u graag verder. LET OP: gebruik deze app niet bij spoed. Bel dan uw huisarts of 112.
Bent u uitgenodigd voor deelname aan BeterDichtbij? Bekijk dan in deze video hoe u de app installeert en activeert op uw telefoon of tablet. Of volg onderstaande stappen. Houd het e-mailadres en het mobiele nummer dat u aan uw zorgverlener heeft doorgegeven bij de hand.
Zo activeert u veilig de BeterDichtbij app op uw telefoon of tablet:
Tip: Geef BeterDichtbij toestemming om u berichten te sturen én geef BeterDichtbij toegang tot uw camera en microfoon. Op deze manier krijgt u een berichtje als er een antwoord van uw zorgverlener op uw vraag klaarstaat en kunt u beeldbellen.
BeterDichtbij op uw computer gebruiken kan ook. Bekijk hier hoe: www.beterdichtbij.nl/computer
Zo stuurt u met BeterDichtbij eenvoudig en snel een bericht naar uw zorgverlener of de polikliniek:
Zodra uw zorgverlener op uw bericht heeft gereageerd, ontvangt u hiervan automatisch bericht via e-mail of u krijgt een melding op uw mobiele telefoon/tablet. Zo weet u dat er een nieuw bericht van uw zorgverlener in de BeterDichtbij app staat.
Ook diabetespatiënt Sindy Maas - Van Rooij vindt de BeterDichtbij-app ideaal: "De app werkt heel gemakkelijk."
Via BeterDichtbij kunt u eenvoudig en veilig via uw mobiele telefoon of tablet beeldbellen met uw zorgverlener. Tijdens een beeldbelafspraak kunnen u en uw zorgverlener elkaar horen en zien via een beveiligde internetverbinding. Een beeldbelafspraak kan een afspraak in het ziekenhuis soms vervangen. Daardoor hoeft u niet meer altijd naar het ziekenhuis te komen. Dit scheelt u reistijd en soms ook reiskosten.
Uw arts of andere zorgverlener plant met u een beeldbelafspraak in. Het is belangrijk om een aantal dagen vóór uw afspraak de volgende punten door te nemen als voorbereiding op uw afspraak:
De voorbereidingen worden ook uitgelegd in het volgende filmpje: Hoe bereid ik me goed voor op het beeldbelgesprek? – BeterDichtbij
Let op: u kunt niet beeldbellen via de computer: alleen met een mobiele telefoon of tablet waarop de BeterDichtbij app is geactiveerd.
Beeldbellen via een Android telefoon of tablet
Beeldbellen via een Apple iPhone of iPad
Klaar? Uw zorgverlener hangt op en het gesprek wordt beëindigd.
Wilt u extra uitleg of ondersteuning bij het installeren of gebruiken van de BeterDichtbij-app? Onze Helpdesk Digitale Zorg helpt u graag verder:
tel. 085 - 13 04 575
info@helpdeskdigitalezorg.nl
www.helpdeskdigitalezorg.nl/elkerliek
Ook kunt u terecht bij het Hulploket van het Elkerliek. Bij het hulploket in de hal van het ziekenhuis (Medicijnpoli, balie 12) is iedere dinsdag van 08.30 - 17.00 uur iemand aanwezig die u kan helpen. Het hulploket is tijdens de openingstijden ook telefonisch bereikbaar (telefoon: 0492 – 59 56 97). Mailen kan uiteraard ook (e-mail: hulploket@elkerliek.nl). U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie op uw e-mail.
Wilt u geen gebruik maken van BeterDichtbij en zich afmelden voor uitnodigingen van dit hulpmiddel? Neem dan contact op met het Elkerliek via telefoonnummer 0492 – 59 59 98.
Copyright 2025 Elkerliek
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over het cookiebeleid.