Afspraak maken, verzetten of annuleren



Let op! De ontwikkelingen m.b.t. het coronavirus kunnen invloed hebben op uw afspraak. Bekijk de actuele informatie.

Heeft u een verwijzing?

U heeft altijd een verwijzing nodig om een afspraak in een ziekenhuis te kunnen maken. Uw huisarts, tandarts, verloskundige of specialist kan u naar het Elkerliek Ziekenhuis verwijzen. Deze verwijzing is belangrijk! Zonder verwijzing worden de kosten van afspraak, onderzoek en behandeling niet vergoed door uw zorgverzekeraar. Een verwijzing is maximaal één jaar geldig.

Op uw verwijsbrief treft u een verwijsnummer aan. Dat nummer moet u vermelden bij het maken van uw afspraak. Het verwijsnummer begint met de letters ZD of VW.

Een afspraak maken

U kunt telefonisch of (soms) online een afspraak maken. Sommige poliklinieken hebben op meerdere locaties spreekuren. Wilt u graag door een bepaalde specialist of op een specifieke locatie geholpen worden, dan kan de wachttijd afwijken van de vermelde wachttijden. U kunt alleen op afspraak bij een specialist terecht.

Telefonisch een afspraak maken

U kunt een afspraak maken door te bellen met de polikliniek waar u de afspraak wilt maken. Zorg dat u de verwijzing en uw agenda bij de hand heeft.

Online een afspraak maken

Bij sommige poliklinieken kunt u ook online - via internet - een afspraak maken. Op uw verwijzing kunt u lezen of uw afspraak zelf online in te plannen is. Is dat het geval, dan voert u het verwijsnummer in op MijnElkerliek. U komt dan terecht in de online omgeving waar u uw afspraak kunt inplannen. Vervolgens ontvangt u de bevestiging van deze afspraak in uw mailbox. Dan moet u ons wel toestemming hebben gegeven om e-mails naar u te mogen sturen. Heeft u dat nog niet gedaan, dan kunt u dat alsnog doen in de beveiligde online omgeving van MijnElkerliek.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het (online) inplannen van uw afspraak? Bel dan met de polikliniek waar u een afspraak wilt maken. Dit kan op werkdagen van 08.00 - 16.30 uur.

Afspraak verzetten of afzeggen

Wilt u een afspraak verzetten of afzeggen? Neem dan altijd telefonisch contact op met de betreffende polikliniek. Afhankelijk van de polikliniek en het type afspraak dat u heeft, is het ook mogelijk de afspraak te verzetten of annuleren via MijnElkerliek. Als u uw afspraak op tijd afzegt, dan kunnen we in uw plaats een andere patiënt helpen. Als u wilt kan er meteen een nieuwe afspraak gemaakt worden.

Registratie

Als u voor de eerste keer in het ziekenhuis komt, moet u zich (voordat u naar de afspraak) gaat eerst als patiënt laten registreren. Dat kan in de hal van het ziekenhuis bij de registratiebalie. Daar wordt tevens een foto van u gemaakt. U heeft hiervoor uw legitimatiebewijs nodig.