Actueel



Vandaag gestart: nieuwe manier van patiëntgegevens registreren

19 mei 2025

Start Patiëntregistratie

Vanaf maandag 19 mei, gebruiken we een nieuwe werkwijze voor het registreren van uw gegevens. Met deze verandering leggen we uw gegevens nauwkeuriger en vollediger vast. Zo houden we op de polikliniek meer tijd over voor uw zorg. 

U krijgt vanaf nu meer controle over uw eigen gegevens. We vragen u om gebruik te maken van MijnElkerliek, ons digitale patiëntenportaal. Vanaf vandaag is ook de HiX Patiënt app beschikbaar: hiermee kunt u MijnElkerliek gemakkelijk openen op uw mobiele telefoon. 

Wat verandert er voor u? 

Voor nieuwe patiënten:
U kunt uw gegevens vooraf invullen via MijnElkerliek. Vergeet echter niet om u bij uw eerste bezoek nog persoonlijk te identificeren bij de receptie.

Voor bestaande patiënten:
Wij vragen u om regelmatig uw persoonsgegevens te controleren en zo nodig aan te passen via MijnElkerliek.

U ontvangt, naast de gebruikelijke communicatie, een e-mail of sms 24 uur voor uw afspraak. In dit bericht wordt gevraagd om uw persoonsgegevens te controleren in MijnElkerliek. 

Belangrijk om te weten: deze gegevenscontrole gebeurt maximaal één keer per vier maanden. Patiënten doorlopen altijd een volledige gegevenscontrole, ook als er niets gewijzigd is. Na afronding worden de gegevens opgeslagen en is de registratie voltooid.

Hulp nodig? We staan voor u klaar 

Vindt u het lastig om dit digitaal te doen? Geen probleem. Vanaf vandaag kunt u alle werkdagen bij de receptie terecht. Daar helpt een medewerker u graag. Ook onze vrijwilligers staan klaar om u te begeleiden. Lees meer over ondersteuning bij digitale zorg 

Met deze stap zorgen we samen voor betere gegevens én betere zorg.
Heeft u vragen? Onze medewerkers helpen u graag! 

Meer nieuws