Patiënt-app



MijnElkerliek: Nu ook in een app

Al uw medische informatie bij elkaar in één app, dat is handig! In onze patiënt-app kunt u uw medische gegevens bekijken. De patiënt-app kunt u koppelen met het patiëntenportaal MijnElkerliek, U logt daarvoor eenmalig in met DigiD. Daarna kiest u een inlogcode waarmee u snel en gemakkelijk inlogt in de app. Zo heeft u in één keer al uw medische informatie bij elkaar.

Zo installeert u de patiënt-app

Wilt u zelf ook aan de slag met de app?

  1. Ga op uw mobiele telefoon naar de App Store of Google Play en download de HiX Patiënt-app. Let op: de app werkt alleen op telefoons en tablets met Android versie 12.0 of iOS versie 18.0 of hoger.
  2. Bij het openen van de app kiest u een persoonlijke inlogcode waarmee u voortaan snel en makkelijk kunt inloggen in de app.
  3. Daarna voegt u MijnElkerliek toe door de QR-code hieronder te scannen.

Bekijk hier een filmpje met uitleg voor de installatie of bekijk hier de flyer met de stappen en ga direct zelf aan de slag met de app! 

De veiligheid van de patiënt-app

Voor het inloggen gebruikt u één keer uw DigiD. Dat is een veilige manier om toegang te krijgen tot uw gegevens. Daarna logt u in met een zelfgekozen 5-cijferige inlogcode. Er worden geen gegevens uit de app opgeslagen op uw telefoon of tablet. Wij adviseren u uw telefoon of tablet nooit onbeheerd achter te laten. Deel ook geen vertrouwelijke gegevens zoals wachtwoorden en pincodes met anderen.

De app is goed beveiligd. Uw gegevens zijn alleen voor u toegankelijk. Wilt u weten wat er met uw gegevens gebeurt? Bekijk dan de pagina met informatie over privacy.

Veelgestelde vragen

Vragen over het gebruik van de app? Heeft u problemen met inloggen? Bekijk de veelgestelde vragen.

Installeren van de app

1. Wat heb ik nodig om de app te gebruiken?

  • Een mobiele telefoon 
  • Een DigiD met sms-controle of DigiD app (in de app moet wel de ID controle gedaan zijn) 
  • Een QR code om de app te koppelen aan MijnElkerliek 

U kunt daarna direct inloggen

2. Hoe log ik in op de patiënten app?
De eerste keer gebruikt u uw DigiD om MijnElkerliek te koppelen in de app. Daarna kunt u inloggen met een zelfgekozen inlogcode 

3. Moet ik betalen voor de app?
Nee de app is gratis te downloaden. 

Gebruik van de app

1. Wat biedt de app extra ten opzichte van het patiëntenportaal MijnElkerliek?
De app is inhoudelijk hetzelfde als het patientenportaal, maar is makkelijker te gebruiken op uw telefoon of tablet. U heeft alleen een zelfgekozen inlogcode nodig om in te loggen. In de app zie u alle afspraken bij het Elkerliek ziekenhuis, maar ook van andere ziekenhuizen waar u patiënt bent en die in deze app te koppelen zijn. 

2. Kan ik ook afspraken bij andere ziekenhuizen zien in de app?
Ja, indien het andere ziekenhuis waar u patiënt bent ook deze app gebruikt. 

3. Hoe koppel ik een ziekenhuis aan de app?
In de app kunt u via het plusje onderin de app een ziekenhuis koppelen. U heeft daarvoor wel de QR-code van dat ziekenhuis nodig. Voor het Elkerliek vindt u de code hierboven. Heeft u een online dossier bij een ander ziekenhuis en gebruiken zij ook de app? Vraag dan bij dat ziekenhuis om de QR-code. 

4. Hoe verwijder ik een gekoppeld ziekenhuis uit de app?
Een gekoppeld ziekenhuis kunt u verwijderen vanuit het startscherm. Houd het logo van dat ziekenhuis langere tijd ingedrukt. Wacht tot de optie “verwijderen” verschijnt, waarmee u het ziekenhuis kunt verwijderen uit het startscherm. 

5. Kan ik voor meerdere mensen inloggen in de app?
Nee, u kunt maar voor één persoon inloggen. Als ouder zult u dus waarschijnlijk de app activeren voor uzelf. De gegevens van uw kind bekijkt u dan via https://mijn.elkerliek.nl , waarbij u de DigiD van uw kind nodig heeft. Dit geldt ook voor iemand die gemachtigd is. In de app kunt u maar van één persoon gegevens bekijken.  

Problemen en ondersteuning

1. De app doet het niet? En nu?
Check in de Play Store of Apple store of u de laatste versie van de app geïnstalleerd heeft. 
Check of u de laatste versie van de software van uw telefoon heeft. Bij Apple moet dit versie 18.0 of hoger zijn, bij Android versie 12.0 of hoger. 

2. Hoe kan ik mijn zelfgekozen inlogcode wijzigen?
Bij het inloggen in de app kunt u tijdens het invoeren van de inlogcode een nieuwe inlogcode kiezen. Let op: hiermee worden ook alle koppelingen verwijderd. Na het instellen van een nieuwe inlogcode moet u deze weer opnieuw toevoegen (bijvoorbeeld de koppeling met MijnElkerliek). 

3. Ik ben opeens uitgelogd uit de app. Hoe kan dat?
Als u even geen gebruik maakt van mijn Elkerliek wordt u automatisch uitgelogd. Dit is vanwege regels voor privacy. Bent u automatisch uitgelogd? Je hoeft niet opnieuw in te loggen met je DigiD, alleen met je pincode.

4. Ik heb een vraag over DigiD. Wat moet ik doen?
Ga naar www.digid.nl en klik op ‘Hulp & Contact’. Hier vindt u verschillende mogelijkheden om uw vraag te stellen. Uitleg over DigiD in simpele stappen? Of in een andere taal? Ga naar https://digid.uabc.nl/nl/. In de bibliotheek in uw woonplaats kunnen ze u ook helpen met het aanvragen van een DigiD. 

5. Vragen over het gebruik van de app? 
Heeft u problemen om in te loggen in de app? Bekijk de veelgestelde vragen. Vindt u geen antwoord op uw vraag, stel u vraag bij de receptie van het Elkerliek ziekenhuis. Zij helpen u verder of verwijzen u door.

Om onze digitale zorg voor iedereen toegankelijk te maken, bieden we op diverse manieren ondersteuning. Lees meer informatie over ondersteuning bij digitale zorg