BeterDichtbij



BeterDichtbij app

Communiceren met het Elkerliek via de app

Heeft u een vraag? In de BeterDichtbij-app kunt u uw vraag direct stellen aan het Elkerliek ziekenhuis. De gratis app BeterDichtbij is er voor vragen over bijvoorbeeld uw polikliniekbezoek, uw behandeling en recepten. U kunt op elk moment van de dag uw vraag stellen. Binnen één werkdag krijgt u antwoord. Moeten we de vraag voorleggen aan een arts, dan krijgt u binnen drie werkdagen antwoord. U krijgt altijd betrouwbaar antwoord van een medewerker van het ziekenhuis. En uiteraard garanderen we uw privacy. 

  • U kunt BeterDichtbij gebruiken zodra u bent uitgenodigd door een zorgverlener van het Elkerliek ziekenhuis
  • LET OP: gebruik deze app niet bij spoed. Bel dan uw huisarts of 112.

Zo werkt het

Zo start u veilig met BeterDichtbij voor eenvoudig contact met uw zorgverleners van het Elkerliek. Waar en wanneer u dat wilt.

1. Uw zorgverlener nodigt u uit
U kunt BeterDichtbij gebruiken zodra u bent uitgenodigd door een zorgverlener van het Elkerliek ziekenhuis. U ontvangt daarover een persoonlijke e-mail. 

2. Download en activeer de app
U ontvangt een persoonlijke e-mail vanuit het Elkerliek. U kunt van start: download en activeer de BeterDichtbij-app veilig op uw telefoon of tablet. Dit doet u één keer. Hierna logt u veilig in met uw eigen pincode. Hulp nodig? Bekijk de video.

3. Stuur uw eerste bericht
En dan kunt u eenvoudig en veilig een bericht, foto of bestand sturen naar uw zorgverlener van het Elkerliek. Ook kunt u de informatie die uw zorgverlener naar u stuurt, in alle rust nalezen. 


Ook diabetespatiënt Sindy Maas - Van Rooij vindt de BeterDichtbij-app ideaal: "De app werkt heel gemakkelijk."

Hoe activeer ik de app?

Zo activeert u veilig de BeterDichtbij-app op uw telefoon of tablet:

  • Download de BeterDichtbij app in de Google Play Store (Android) of de Apple App Store (iPhone).
  • Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
  • Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
  • Let op: gebruik het e-mailadres en mobiele telefoonnummer zoals deze ook bekend zijn in uw dossier van ons ziekenhuis. U kunt deze gegevens controleren in MijnElkerliek.
  • Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens te bevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
  • Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
  • Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferige pincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.
  • Klaar! U hebt de BeterDichtbij app nu veilig geactiveerd. U kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen naar uw zorgverlener.

 

Wilt u ook gebruikmaken van de BeterDichtbij app?

Heb jij nog geen uitnodiging ontvangen en wil je graag gebruikmaken van de BeterDichtbij-app? Neem dan contact op met ons via telefoonnummer 0492 – 59 59 98.

BeterDichtbij op uw computer?

BeterDichtbij op uw computer gebruiken kan ook om berichten te sturen aan uw zorgverlener. Bekijk hier hoe: www.beterdichtbij.nl/computer

Een bericht sturen via BeterDichtbij

Zo stuurt u eenvoudig en snel een bericht naar uw zorgverlener of de polikliniek via BeterDichtbij:

  • U bent door uw zorgverlener uitgenodigd om BeterDichtbij te gebruiken. Heeft u nog geen uitnodiging ontvangen? Vraag er dan naar bij uw arts of zorgverlener.
  • U heeft de BeterDichtbij-app geïnstalleerd en geactiveerd op uw mobiele telefoon of tablet.
  • Open de BeterDichtbij-app en log in met uw pincode. U zit nu in het gespreksoverzicht.
  • Klik op de zorgverlener of polikliniek waarnaar u een tekstbericht wilt versturen.
  • Klik op de witte balk onderaan uw scherm. Dit is de tekstbalk. Als u hierop klikt komt er vanzelf een toetsenbord naar boven.
  • Typ uw bericht. Voeg eventueel een afbeelding of document toe als bijlage via de paperclip.
  • Klik vervolgens op ‘Stuur’ of het pijltje naast de paperclip om het bericht te versturen.

Zodra uw zorgverlener heeft gereageerd op uw bericht, ontvangt u hiervan automatisch bericht via e-mail of u krijgt een melding op uw mobiele telefoon of tablet. Zo weet u altijd direct dat er een nieuw bericht van uw zorgverlener in de BeterDichtbij app staat.

Vragen of hulp nodig?

Onze Helpdesk Digitale Zorg helpt u graag verder:
Tel. 085 - 13 04 575
info@helpdeskdigitalezorg.nl 
www.helpdeskdigitalezorg.nl/elkerliek