Wat heeft u nodig om toegang te krijgen?
Een computer of tablet met internettoegang en een geldig DigiD (met sms-verificatie of de DigiD app). Om online een afspraak te kunnen maken, moet u door uw huisarts via ZorgDomein zijn doorverwezen naar het Elkerliek.
Heeft u geen DigiD? Dan kunt u toch online een afspraak maken met het ZorgDomein-nummer. Dit nummer krijgt u van uw huisarts wanneer u via ZorgDomein bent doorverwezen.
Waarvoor kunt u MijnElkerliek gebruiken?
In de toekomst wordt MijnElkerliek uitgebreid met meer functionaliteiten en inzage in meer onderdelen van uw medisch dossier.
Wat is DigiD?
DigiD staat voor digitale identiteit. Het is een persoonlijke combinatie van een gebruikersnaam en een wachtwoord. DigiD heeft als doel om u op internet te kunnen legitimeren. De overheid beheert DigiD. Met dit identificatiesysteem kunt u inloggen op MijnElkerliek. Meer informatie over DigiD vindt u hier. Een eenvoudige uitleg over DigiD vindt u hier.
Kan ik ook toegang krijgen tot MijnElkerliek zonder DigiD?
Nee, u kunt geen toegang krijgen tot MijnElkerliek zonder DigiD. Wel kunt u online een afspraak maken met het ZorgDomein-nummer. Dit nummer krijgt u van uw huisarts als u via ZorgDomein bent doorverwezen. Op uw verwijzing moet staan dat u online een afspraak kunt maken.
U kunt vervolgens inloggen met het ZorgDomein-nummer. U krijgt dan alleen toegang tot de functionaliteit om vanuit een verwijzing een afspraak te maken. U heeft geen inzage in uw dossier.
Tot hoe ver terug kan ik mijn gegevens inzien via MijnElkerliek?
U kunt uw afspraken en opnames terugzien vanaf 2008. Uw dossier is voor een groot deel inzichtelijk vanaf eind 2015, met uitzonderingen van behandelverslagen en brieven. Deze zijn inzichtelijk sinds 1 november 2017.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens inzien en/of wijzigen?
Bij ‘Mijn gegevens’ staan uw gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. Klopt uw telefoonnummer of e-mailadres niet? Dan kunt u die wijzigen in MijnElkerliek. Wilt u een bevestiging van uw afspraak per e-mail ontvangen? Controleer dan bij ‘Mijn gegevens’ of uw e-mailadres correct is ingevuld.
Hoe kan ik mijn afspraken inzien, wijzigen of annuleren?
Via MijnElkerliek kunt u eenvoudig inzien wanneer, met wie, waar en hoe laat u een afspraak heeft. U kunt de afspraak alleen wijzigen als u de afspraak zelf online heeft gemaakt.
MijnElkerliek is nog in ontwikkeling. Het kan daarom zijn dat bepaalde afspraken nog ontbreken in uw afsprakenoverzicht. Onze excuses hiervoor.
Ik heb geen e-mailbevestiging van MijnElkerliek gekregen. Hoe komt dat?
Onderstaande problemen kunnen zich voordoen.
Het lukt niet om een afspraak te maken. Wat kan ik doen?
Als het u niet lukt afspraken te maken via het patiëntenportaal kunt u altijd telefonisch contact opnemen met de desbetreffende polikliniek.
Het invullen van de preoperatieve vragenlijst lukt niet. Wat moet ik doen?
Indien het u niet lukt om uw preoperatieve vragenlijst digitaal in te vullen dan kunt u dat ook voorafgaand aan uw afspraak doen op de polikliniek anesthesie. Op deze polikliniek staan computers.
Copyright 2023 Elkerliek
Deze website maakt gebruik van cookies.