Cliëntenraad



De Cliëntenraad is er voor u!

Het Elkerliek ziekenhuis heeft een Cliëntenraad. Dit is een groep mensen die opkomt voor de belangen van alle patiënten. Zo hebben patiënten een stem in de zorg die ze krijgen. De Cliëntenraad kijkt naar wat patiënten belangrijk vinden en hoe zij de zorg ervaren.

Wat doet de Cliëntenraad?

De Cliëntenraad geeft advies aan de raad van bestuur over het beleid van het Elkerliek ziekenhuis. Dat doen we op eigen initiatief of als het bestuur ons om advies vraagt. We volgen de ontwikkelingen in het Elkerliek ziekenhuis en in de zorg. We letten vooral op wat dit betekent voor u als patiënt. Hierbij worden in alle gevallen de volgende 3 vragen gesteld:

  1. Wat is het patiëntbelang?
  2. Wat zijn de gevolgen voor de patiënt?
  3. Hoe wordt de patiënt betrokken?

Onderwerpen die dit jaar onze aandacht vragen zijn:

  • Digitale zorg
  • Laaggeletterdheid
  • Vastgoed/nieuwbouw

Bekijk hier het werkpkan van de Cliëntenraad.
Bekijk hier het jaarverslag 2024

Wat u vindt, telt mee!

Wij willen graag weten wat u vindt van de zorg in het ziekenhuis:

  • Waar bent u tevreden over?
  • Wat kan beter?
  • Wat mist u misschien?

We krijgen informatie via vragenlijsten, maar horen ook graag uw eigen ervaring. Heeft u een idee, opmerking of suggestie? Laat het ons weten. Zo kunnen wij de raad van bestuur goed adviseren over wat belangrijk is voor u.

De Cliëntenraad is bereikbaar:

De Cliëntenraad is er niet voor het behandelen of oplossen van individuele klachten of problemen. Daarvoor kunt u terecht bij een medewerker van de afdeling Cliëntenbelangen.

Wie zitten er in de Cliëntenraad?

De leden van de Cliëntenraad, op bovenstaande foto van links naar rechts:

  • Boven: mw. Esther van Asselen (ambtelijk secretaris) mw. Angelie van Alphen (voorzitter), dhr. Jan Dijkstra, mw. Annelies vd Mortel, mw. Véronique Stoffels
  • Onder: mw. Susi de Groot, mw. Wilma van Os, dhr. Rens de Haas (vicevoorzitter)