Training WELKOM

U bevindt zich hier: Home | Over ons | Training WELKOM

contact icoon

telefoon: 0492-595555

meer contactinformatie

Training WELKOM

Voor het vocht in zijn benen moet Jan Heinsbergen wekelijks naar de polikliniek Dermatologie. Hij kent polikliniekassistente Truus van den Heuvel en arts-assistent Josan van der Heijden daarom goed. Truus heeft tijdens de training WELKOM geleerd nog beter in te spelen op de persoonlijke behoeften van Jan. Arts-assistent Josan voert die benadering ook door in haar spreekkamer. Het geeft Jan een vertrouwd en veilig gevoel waardoor hij de behandeling beter kan verdragen. Elkerliek. mens tot mens.

 
Jan Heinsbergen, dermatologisch patiënt

“Als ik op de polikliniek Dermatologie kom, zit Truus vaak achter de balie. Ze is altijd vrolijk, noemt me bij mijn naam en helpt me accuraat. En als dokter Josan van der Heijden mijn benen behandelt, is ze heel respectvol en legt ze alles duidelijk uit. Maar we hebben het ook over dingen die ik in mijn dagelijks leven meemaak. Die persoonlijke aandacht doet me goed. Ik zou niet van ziekenhuis willen wisselen.”

Truus van den Heuvel, gespecialiseerd polikliniekassistente Dermatologie
“Ik voel automatisch aan of iemand liever wat afstandelijker wordt behandeld of juist iets amicaler. Jan praat bijvoorbeeld graag over zijn privéleven. Naast over zijn aandoening en therapie, hebben we het dus ook over wat hem persoonlijk bezighoudt. Door de training WELKOM leerde ik beter herkennen wat iemands wensen zijn. Daardoor ben ik me nu bewuster van de manier waarop ik mensen aanspreek. Onze patiënten kunnen altijd rekenen op de aandacht die bij ze past.”

Josan van der Heijden, arts-assistent Dermatologie
“De training WELKOM geeft polikliniekassistenten praktische handvatten om patiënten (zoals Jan) zo vriendelijk en behulpzaam mogelijk te helpen. Ook in mijn spreekkamer staat die persoonlijke benadering centraal. Ik luister goed en probeer snel het probleem boven tafel te krijgen. Het is belangrijk dat mensen hun verhaal kwijt kunnen en dat ze zich echt gehoord, geholpen en tevreden voelen. Ik wil niet dat er nog losse eindjes zijn als ze het ziekenhuis weer verlaten.”