Elkerliek ziekenhuis scoort op communicatie en gevoel van veiligheid bij de patiënt

U bevindt zich hier: Home | Actueel | 2014 | Elkerliek ziekenhuis scoort op communicatie en gevoel van veiligheid bij de patiënt

contact icoon

telefoon: 0492-595555

meer contactinformatie

Elkerliek ziekenhuis scoort op communicatie en gevoel van veiligheid bij de patiënt

Deze woorden werden het meest genoemd in de persoonlijke reacties van de patiënten in de vragenlijsten

In het eerste kwartaal van 2014 is een landelijk onderzoek uitgevoerd naar patiëntervaringen in 45 ziekenhuizen (de zgn. CQI-ziekenhuiszorg). Een steekproef van patiënten van het Elkerliek ziekenhuis waardeert de totale ziekenhuiszorg bij opname op een verpleegafdeling met een gemiddelde van 8,5 (ter vergelijking: het gemiddelde van alle ziekenhuizen is 8,2) en het merendeel beveelt het ziekenhuis beslist aan bij familie/vrienden (Net Promotor Score van 57%, hoog in vergelijking met het gemiddelde van 41,2 van alle deelnemende ziekenhuizen). In vergelijking met de deelnemende ziekenhuizen in het onderzoek scoort het Elkerliek significant hoger op de communicatie met de verpleegkundigen, communicatie rond medicatie en over het gevoel van veiligheid.

De CQI (Consumer Quality Index) is een methodiek om klantervaringen in de zorg te meten, te analyseren en te rapporteren. Het onderzoek achterhaalt wat de ervaringen van patiënten zijn op een aantal gebieden. Vanaf december zijn via www.kiesbeter.nl. de resultaten in te zien.