We horen graag van u!



1 januari 0001

Heb het op een feestje wel eens over ‘hét’ ziekenhuis. Iedereen heeft er wel een mening over. De een vindt het geweldig, de ander vindt het he-le-maal niks. Eigenlijk zouden wij al die feestjes moeten aflopen om een goed beeld te krijgen over de tevredenheid over óns ziekenhuis, het Elkerliek. Maar helaas, zo werkt dat niet.

Omdat iedereen een eigen mening heeft, willen we heel graag weten hoe onze bezoekers denken over ons. Hoe tevreden bent u over de bereikbaarheid van de polikliniek? Of over de ontvangst op een polikliniek of afdeling? Of de wijze waarop u informatie heeft gekregen van de specialist over hetgeen u mankeert? Of ……
Er zijn heel veel vragen die we graag stellen, omdat de antwoorden ons een schat aan informatie opleveren. Informatie, die we vervolgens kunnen gebruiken om processen aan te passen of juist niet.

Met een tevredenheidsonderzoek wordt de tevredenheid van onze patiënten nauwkeurig in kaart gebracht. Aan de hand van de verzamelde gegevens worden er conclusies getrokken, die het uitgangspunt vormen voor een optimalisatie van de tevredenheid onder klanten.

Op dit moment ontvangen 10.000 patiënten een uitnodigingsbrief met het verzoek om een enquête in te vullen. Dat is veel, zult u denken. Dat klopt, maar de ervaring leert dat niet iedereen een dergelijke enquête invult. Door veel mensen te bereiken hopen we voldoende ingevulde enquêtes terug te krijgen. Natuurlijk gebeurt dit allemaal anoniem.

Naast het ziekenhuis zelf, vernemen ook zorgverzekeraars, patiëntenorganisaties en patiënten zelf graag de resultaten van dit soort onderzoeken.
Op www.kiesbeter.nl kunt u zien hoe patiënten onze zorg ervaren, ook in vergelijking met andere ziekenhuizen.

Wij horen dus graag van u!

Jolianne van Hout
Afdeling Cliëntenbelangen